Chat with Rubisa:

Sabtu, 28 Mac 2009

DIARI RUBISA @ AF-7

Tone Placement
Rabu
11 Mac 2009

Syukur alhamdulillah.. hari ni penat sangat tapi banyak benda yang berguna aku dapat. Cheewah!.. First kelas Cikgu Siti Hajar dan Cikgu Syafi kitorang warp up macam biasa. DO RE ME FA SO LA TI DO. Semput sikit, maklumlah, tekak tak sihat pastu menyanyi depan Cikgu Siti erm.. ada masalah tone placement. Tapi aku cuba untuk perbaiki.. pastu jumpa principal bercakap tentang grooming / penampilan. Best jugak, mana tau ditransformasikan.. hehehe

Masa kelas c. Aris kitorang praktis tentang lagu Menuju Puncak. Aku cuba tak tengok cermin masa menari takut masa atas stage aku ‘blur’. Tapi macam makin lembab plak otak aku ingat step, tapi itu satu latihan yang berguna untuk aku nanti. Takut gak C. Aris ingat aku lembab.. hehehe

‘COBAAN.. MISZ DANIAL!
_________________________________________________________________________________

Masalah Kesihatan Bukan Penghalang
Khamis
12 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah… huh… baru abis sound check. Penat ooo… hehe… Satu hari ni kitorang abiskan masa ke kelas n praktis. First, untuk kelas C.Aris, continue tarian Menuju Puncak. Kiranya step dah abis, Cuma perlu diperbaiki lagi la.. Aku menari pun, boleh la…Bukan apa praktis untuk tak tengok cermin, takut blur masa on stage..

Pastu kelas C. Siti & C.Shafi, kitorang kena marah. Tapi aku positif. Aku anggap ja itu satu nasihat. Apa taknya teknik pun kitorang tak pass lagi. Ada gak la aku guna teknik yang cikgu bagi. Tapi oleh sebab suara aku serak, susah untuk aku tunjukkan.

Lepas je kelas C.Siti & C.Shafi kitorang bergerak untuk sound check. Bestnya.. Ya Allah tak pernah rasa nyanyi di stage sebesar itu. Sound pun meletup.. Macam mimpi la.

Sakit sangat tekak aku semalam. Tapi malas nak tunjukkan nanti orang kata minta kesian plak. Aku boleh!! Kesihatan tak menghalang minat aku dalam nyanyian. Mis Danial!! Harap dia sihat… _________________________________________________________________________________

Hari Yang Memenatkan
Jumaat
13 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah, satu hari ni penat sangat coz ada full dress rehearsal. Tapi best macam hari sebenar jugak. Pagi tadi kitaorang jumpa principal dan cikgu-cikgu kena buat persembahan depan diaorang. Menggeletar jugaklah. Pastu budak-budak lelaki pergi sembahyang Jumaat.Kitaorang mengemas barang untuk ke dewan Sri Putra. K la mau tdo dulu. Chow. Miss Danial
________________________________________________________________________________

Cuak Kerana Penyingkiran
Sabtu14 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah..konsert best! Hehe…pagi tadi kitaorang bangun lewat. Dpat vest. Pastu kitaorang bersiap untuk ke dewan Sri Putra, ada raptai untuk opening. Berdebar jugak lah. Tapi tak sabar. Pastu kitaorang make up dan pakai baju unuk konsert…bestnya. Risau jugaklah coz tonsil masih bengkak. Cuak juga ingatkan ada penyingkiran tapi Alhamdulillah semuanya selamat. Harap esok aku sihat. Miss Danial.

___________________________________________________________________________________

'Talking2 London'
Ahad15 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah hari ini kitaorang dapat bangun lewat sikit…hehehe…best! Bangun jer terus breakfast, dah sejuk bubur ayam. Pastu ke kelas, kelas pertama, kelas Cikgu Fatimah. Kitaorang disuruh cakap dalam B.I. Bestlah coz ada gak peluang belajar. Kalau di luar segan nak ‘talking2 london”. Wakakaka…ada mini game tapi group saya kalah. Tapi dapat gak hadiah. Pastu kitaorang relaks sampai lah balik hostel. Oklah..miss danial.

_________________________________________________________________________________

Syukur..
Isnin16 Mac 2009

Syukur alhamdulillah… Hari ini kitorang kena bagi lagu. Saya dapat lagu Dingin dari Ziana Zain & Gagap – Stacy Sebelum tu kitorang tengok video konsert pertama. Sedihnya.. kenapalah persembahan aku macam tu. Ya allah macam mau nangis jek. Bukan apa, aku tau yang aku boleh buat lebih baik dari itu, disebabkan kesihatann boleh sampai tahap yang teruk dari itu.InsyaAllah, minggu depan aku akan tebus balik apa yang telah aku buat pada first konsert. Benda tu harap tak berlaku lagi. Masa dapat lagu, risau gak coz aku tak pernah dengar kedua-dua lagu tu. Tapi ianya bukan halangan untuk aku buat yang betul & terbagus dalam AF7 ni.Aku belum mau pulang. Aku tau persembahan aku teruk.. Diri sendiri boleh tau & perasan persembahan teruk aku, apatah lagi orang lain. Tapi aku cuba buat ianya satu challenge yang membina.Pastu kelas Cikgu Siti Hajar. Seperti biasa vokal dan masa kelas Cikgu Aris kitorang touch up sikit-sikit ja lagu Menuju Puncak. Best! Semangat plak. Hehe.. Chow.. Mis Danial

___________________________________________________________________________________

Menyusahkan Astro Jak
Selasa, 17 Mac 2009

Pagi tadi kelas C. Aris, tapi sempat warm-up gak coz pagi tadi aku pi klinik dengan Zizi, minta ubat. Rasa menyusahkan jak pada pihak Astro. Aku tengah berusaha untuk buat yang bagus untuk konsert minggu ni. Sesi bertemu principal, tapi ok lah, nda sangka ada tetamu hari ni, Dafi & Sharifah Amani. Best dapat jumpa diorang! Pastu, Miss Ida punya kelas kitorang bincang pasal maksud lagu jak. Sambung balik dengan kelas C. Aris tapi sebelum tu jumpa C. Siti untuk check muzik & teknik vokal.Harap aku cepat sembuh, sedih gak coz macam minta simpati pulak. Insyaallah, esok harap hari yang ‘BAIK’. K la…Chow! Miss Daniel

___________________________________________________________________________________

Segalanya Berjalan Lancar
Rabu18 Mac 2009

Syukur alhamdulillah, aktiviti berjalan lancar. Untuk kelas pertama kelas vocal bersama Cikgu Shafi. Pastu kelas C.Siti. Ehm.. tunggu turn apa gi tertido kejap. Pastu C.Aris, dia bagi idea untuk persembahan nanti. Bestlah!Pastu ada tetamu. Jo! Wartawan. Ehm.. tiada apa sgt Cuma bagi tips mengenai lepas keluar dari AF7. Itu jak la.. Chow… Miss Danial
__________________________________________________________________________________


Gemuruh Laa..
Jumaat 20 Mac 2009

Syukur alhamdulillah… Hari ini kitorang kena buat persembahan depan principal & cikgu-cikgu sebelum pegi full rehearsal. Mengantuk sangat coz semalam ada sound check. Tapi tak jadi penghalang untuk buat persembahan walaupun mata nak tertutup.Pastu budak-budak lelaki pi sembahyang kitorang plak ready untuk ke Dewan Sri Putra. Penat ooo…. Tapi enjoy laa… Masa kat dewan tu, gemuruh gak la coz macam buat show sebenar plak.Apa-apa pun harap-harap esok akan menjadikan hari yang lebih bermakna… oklah chow.. Miss Danial…

__________________________________________________________________________________

Sedih Adila Tersingkir
Sabtu21 Mac 2009

Syukur alhamdulillah… Hari ditunggu-tunggu pun sudh tiba.. Berdebar ni.. Tapi rest cukup. Kitorang bangun lewat sikit hari ni. Penat full rehearsal semalam. Aku masih risau lirik & tekak aku. Tapi buat-buat ok jak..Bila show mula aku exited coz nak tunjuk kat dorang Menuju Puncak. Masa menari tu takut gak, takut buat salah.. Aku nyanyi pon terlalu fokuskan pada lirik sampai persembahan pun terganggu..Ehm.. benda dah nak jadi… Sedih gaklaa coz kawan sebilik aku Adila tersingkir. Tapi itu memang dah jadi adat di AF. Da berapa tahun aku mengikuti perkembangannya so ianya bukan satu kejutan. Cuma terkejut coz dia adalah kawan aku.Aku harap dia dapat teruskan hidup dia di luar dengan happy oklah.. chow.. bye Miss Danial..

_________________________________________________________________________________

Nangis Tak Tau Lagu
Ahad22 Mac 2009

Syukur alhamdulillah, dapat gak la hari ni kitorang bangun lewat, penat sangat buat show semalam. Pastu ada kelas C. Fatty best sangat situ kitorang berpeluang untuk tengok gambar-gambar kenangan masa kecil. Malu oooo….. Tapi itu semua kenangan.Pastu ada kejutan, principal datang and bawak lagu untuk task minggu ini. Nervous coz lagu dibagi secara tikam. Aku ambik no.4 and dapat lagu Angan-angan (Raja Emma). Nangis la jugak co’z tak pernah dengar lagu tu.Insyaallah, harap aku akan suka lagu 2 and akan belajar bersungguh-sungguh untuk lagu ini and ambik apa yang diajar oleh cikgu… Insyaallah esok aka nada hari yang lebih baik oklaa bye.. Chow.. Miss Danial..

_______________________________________________________________________________

Gastrik
Isnin23 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah, hari ini kitorang abes kelas dalam pukul 10.30pm penat gak la. Waktu pagi kitorang tengok video konsert minggu lepas. Ada good & bad comments, tapi nda apa itu satu benda yang patut dialami oleh pelajar. Pagi tadi sakit gastric sangat-sangat coz da lewat sangat makan. Pastu ada kelas Miss Ida dan mengajar cara bercakap bulat-bulat. Happy gak la.. ada game seronoklah.. habis dalam pukul 5.30pm pastu kelas cikgu aris. Masuk kelas je, dia marah, kenapa masuk kelas lewat, kitorang tak tau pun kelas dia start pukul berapa. Dia cakap pukul 5pm baru kitorang tau. Emm…naseb..naseb… abes kelas lewat coz dia buat koreografi untuk konsert minggu ini.. ehm.. l la chow! Miss Danial!

__________________________________________________________________

Ermm..Naseblah..Naseb...
Selasa 24 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah hari ini kitorang ada kelas pagi bersama Cikgu Siti & Cikgu Shafi warming up siap kena ikat perut untuk merasa otot2 perut bekerja. Best lah! Tapi perut sakit. Pastu jumpa Principal ingatkan kitorang nak ditransformkan dari segi penampilan tapi hmm benda sama jugak. Pastu kelas Mis Ida, kena ikat lagi. Kena bercakap melalui mata, tangan kena ikat kat belakang. Penceritaan melalui mata la konon.. hihi best! Pastu kelas Cikgu Aris warming up jap pastu tolong kawan2 yang perlu di back up. Jadi pikir benda tu jugak ehem... asyik tolong orang untuk menyanyi dan menari tapi persembahan sendiri belum plan lagi, ni sebab Cikgu Aris la..Dia tak tanya dulu saya ada buat persembahan sendiri atau belum, ni asyik tolong orang, lirik aku pon belum hafal. Ermm.. naseblah.. naseb... Miss Danial!

__________________________________________________________________

Pengajaran Untuk Hari Ini
Rabu 25 Mac 2009.

Syukur Alhamdulillah. Hari ini dimulakan dengan sesi breathing bersama Dominic. Dia mengajar breathing dengan baik. Best la sakit-sakit otot perut aku. Hehe... pastu kelas cikgu Shafie ada kes yang tidak disengajakan. Aku ngan Zizi passing note. Ala.. bukan mengumpat & mengata sapa2 Cuma luahan hati kitorang je cuz kitorang bestfriend dari sekolah lagi tapi apa yang berlaku, Insyallah tak akan berulang lagi. Harap sapa yang terasa 2 meaflah lagipun kitorang dah minta maaf tadi. Erm.. pengajaran untuk hari ini. Tapi yang best ada guest artis Anggun. Lawa la. Suara pun sedap. Kitorang dapat cd. Pastu kelas Cikgu Aris, itu pun tumpukan yang kena back up. Aku praktis lagu sendiri, lewat petang baru dapat turn. Jumpa dengan Joe. Erm.. takde apa yang menarik, just play game jer. Think positif ja.. Insyallah.. hari esok adalah hari yang baik. K la.. Bye.. Chow! Miss Danial
___________________________________________________________________

Tunggu Turn Sound Check
Khamis 26 Mac 2009.

Syukur alhamdulillah… Sekarang ni tengah sound check di Dewan Putra Bukit Jalil. 9.50 pm tengah tunggu turn. Hari ni kitorang punya kelas dimulakan dengan warm-up ngan Cikgu Aris. Pastu ada guest datang Nana DJ Era. Dia berkongsi pengalaman ngan kitorang. Lepas tu kelas Cikgu Shafie. Praktis lagu Menuju Puncak and buat step untuk lagu tu bersama C. Aris. Lepas tu principal datang. Kitorang buat persembahan depan principal. Ehm.. ok gak laa. Aku nyanyi tak banyak sangat komen. Hanya cuba tambah gi feel pada lagu tu. Insyaallah untuk show, aku tak akan sia-sia apa yang aku da berusaha untuk ini. Pagi tadi aku buat plan untuk stage.. Faham-fahamlah aku kan pelupa.. Dengan cara macam tu aku akan ingat macam mana aku punya plan untuk persembahan hari Sabtu. Kla… Chow.. Miss Danial..

__________________________________________________________________
Terkebil Bijik MataIsnin,
30 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah kelas hari ini dimulakan dengan Cikgu Siti Hajar. Sesi luahan perasaan erm.. sedih gak. Pastu sesi pembahagian lagu, terkejut gak coz budak lelaki kena nyanyi lagu perempuan oleh Datuk siti Nurhaliza dan budak perempuan kena nyanyi lagu lelaki oleh penyanyi rock Amy Search. Terkebil bijik mata kerana tak sangka cabaran macam tu sekali. Tapi inilah dikatakan competition. Sedia sahut cabaran! Pastu tengok video untuk konsert..ermm nampak ada peningkatan gak. Pastu kelas Miss Ida, seperti biasa cari maksud lagu dan belajar emosi. Lepas tu kelas Cikgu Aris, buat step baru untuk Menuju Puncak, penat gak kelas abis pukul 10.30pm. erm.. show! Miss Danial

__________________________________________________________________
Best Tapi Penat!
Selasa, 31 Mac 2009

Syukur Alhamdulillah, pagi tadi ada kelas Cikgu Aris, Cuma warm up jak, tapi penatnya Ya Allah!! Pastu kelas Cikgu Shafi, cek key lagi. Tapi turn aku tak sempat cz Chef Riz anak Chef Wan dating cerita pasal health & fitness. Bestlah! Dapat makan pasta & makanan seimbang, dapat belajar untuk diet tapi bantai gak 2 kali tambah makanan, Mana nak tolak rezeki haha. Pastu kelas Miss Ida, siap main ikat-ikat lagi.. hehe. Biasalah, kelas emosi hahaha. Pastu Cikgu Faty just jemput2 kitorang petang sikit kelas Cikgu Aris praktis Menuju Puncak & lagu Medley ’ Jerat Percintaan & Isabella” best tapi penat. Kelas abes lewat. K la, chow! Miss Danial
__________________________________________________________________
Surprise!
Rabu, 1 April 2009

Syukur alhamdulillah hari ini kelas dimulakan dengan kelas C Siti & C Shafi, praktis lagu untuk konsert. Pastu Principal datang ada surprise Amy Search datang bagi semangat & komen tantang nyanyian kitorang. Best sangat macam tak percaya sampai la petang. Pastu kelas C Aris buat Menuju Puncak & individu punya koreografer lagu untuk konsert macam2 pergerakan lah.. K la. Bye.. Miss Danial..

0 ulasan: